15 Eylül 2015 Salı

İktisat Teorisi ve Ekonometri Işığında Sağlık Hizmetleri Piyasasında Rekabet ve Kalite

Evecit, E. ve Çıraklı, Ü. (2013). İktisat Teorisi ve Ekonometri Işığında Sağlık Hizmetleri Piyasasında Rekabet ve Kalite. Ş. Aslan, D. Akarçay ve Z. Yaman içinde, 7. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi Bildiri Kitabı (ss. 139-151). Konya: Eğitim Yayınevi.
ÖZET
Çalışmanın amacı, sağlık hizmetleri piyasasında rekabetin doğasıyla ilgili temel konuları tanımlamak, rekabetin toplumsal refah ve kalite üzerindeki etkilerini ortaya koymak ve rekabetle ilgili teorik ve ampirik literatürü incelemektir. Bu amaçla, günümüzde sağlık hizmetleri piyasasında var olan rekabet ve kaliteyle ilgili teorik ve ampirik çalışmalar ele alınmış ve çalışmalarda ulaşılan bulgular değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucuna göre, rekabetin toplumsal refah üzerindeki etkisi tam olarak ortaya konulamamasına rağmen fiyatın sabit olduğu sağlık hizmetleri piyasasında teori, rekabetin kaliteyi artırdığı ve toplumsal refaha katkı sağladığı yönündedir. Fiyat ve kalitenin hastaneler tarafından belirlenmesi durumunda rekabetin pozitif ve normatif etkileri açık değildir.

Anahtar Kelimeler:Rekabet, Kalite, Sağlık Hizmetleri Piyasası
COMPETITION AND QUALITY IN HEALTHCARE MARKET RELATED TO ECONOMIC THEORY AND ECONOMETRICS
ABSTRACT
The goal of this paper is to identify key issues concerning the nature of competition in health care markets and its impacts on quality and social welfare and to identify pertinent findings from the theoretical and empirical literature on this topic. The theoretical literature in economics on competition and quality and the empirical findings on competition and quality in health care markets are surveyed and their findings assessed. Although it is not possible to reveal the impacts off competition on social welfare, theory is clear that competition increases quality and improves and contributes to social welfare in health care markets with fixed prices. When firms set price and quality, both the positive and normative impacts of competition are ambiguous.

Key Words: Competition, Quality, Healthcare Services


Makaleyi İndirmek İçin Tıklayınız


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder